گروه بورس: در حالی که پیش از این مسئولان شرکت بورس از پذیرش سهام باشگاه‌های ورزشی حمایت کرده بودند، مقامات سازمان بورس شرط‌های سفت و سختی برای این موضوع تعیین کرده‌اند.

به گزارش اطلاع رسانی بورس، علی سعیدی، مدیر مرکز پژوهش سازمان بورس گفت: باشگاه‌های ورزشی شرایط پذیرش در بورس را ندارند. پذیرش شرکت‌ها تابع شرایط خاص است. باشگاه‌ها باید به شرکت‌های سهامی عام تبدیل و دو سال عملکرد مثبت داشته باشند.

وی اظهار داشت: در صورتی که سازمان تربیت‌بدنی قصد خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی را دارد باید از هم اکنون اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد تا حداقل  دو سال بعد این باشگاه‌ها بتوانند وارد بورس شوند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر باشگاه‌ها نمی‌توانند از طریق حق پخش تلویزیونی درآمدی کسب کنند، پیشنهاد کرد ، باشگاه‌های ایرانی با روش دیگری به بخش خصوصی واگذار شوند.

سعیدی گفت: در شرایط کنونی که باشگاه‌های دولتی برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، می‌توانند با انتشار اوراق بدون سود برای هواداران، درآمدهایی را بدست آورند.

او افزود: اوراق فوق می‌تواند با سررسید 5 تا 10ساله منتشر شود، در این مدت سود این اوراق در اختیار باشگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا کمک شایانی برای تامین منابع مالی آنها انجام شود. البته اصل مبلغ اوراق در تاریخ سررسید به دارندگان اوراق بازپرداخت خواهد شد.

در طول این مدت هواداران باشگاه‌ها سودی دریافت نخواهند کرد اما باشگاه‌های مورد نظر از سود وجه تامین شده از محل انتشار اوراق ، نیازهای خود را تامین می‌کنند.

کد خبر 25029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز